חוקי הטקסס הולדם פוקר

טקסס הולדם הוא משחק פוקר קהילתי (community-game). כל שחקן מקבל שני קלפי כיס ועליו להרכיב יד כמה שיותר חזקה בעזרתם ובעזרת 5 קלפים המשותפים לכל השולחן- קלפי הקהילה.

תחילת סיבוב חדש

קדם כל יש "לקדם" את כפתור הדילר, ז"א להזיזו לשחקן הבא בכיוון השעון (כדי לקבוע מי הדילר הראשון, עושים הגרלה כלשהי, למשל, פותחים קלף לכל אחד, הגבוהה- דילר.)
דבר שני- שני השחקנים שאחרי הדילר בכיוון השעון צריכים לשים הימורים התחלתיים-

הימורים התחלתיים

ההימורים מתחילים משני השחקנים הראשונים לפי כיוון השעון אחרי הדילר- מהסמול בלינד והביג בלינד ששמים סכום מוגדר עוד לפני קבלת קלפי הכיס שלהם- כל תור, עם תזוזת כפתור הדילר, 2 השחקנים הבאים שמים את ההימור בכדי להבטיח שתהיה פעילות בכל יד והיא לא תגמר בלי הימור כלל. ההימור קטן הוא חצי מההימור הגדול, ואילו הגדול מוגדר כהימור המינימאלי במשחק. הימורים התחלתיים בדרך כלל גדלים עם הזמן כדי "להעיף" שחקנים עם מעט כסף ולעלות את הרף והמתח. וגם כי נהנים לראות שחקנים עניים גוססים. כן, משהו רקוב בחברה שלנו שאוהבת לראות את המסכנים סובלים.

הסיבוב שקודם לפלופעמדות בטקסס הולדם

ברגע ששמו את הבלינדים, המחלק (הוא לא מי שמקבל את כפתור הדילר, בקזינו מדובר באיש שזאת העבודה שלו- לחלק. בבית זה סתם אחד השחקנים.) מביא שני קלפים לכל שחקן. הוא מחלק אותם אחד אחד עם כיוון השעון, כאשר ראשון מקבל הסמול בלינד והדילר אחרון. אלו קלפי הכיס.

הראשון ש"מדבר" ז"א משחק הוא השחקן שאחרי הביג בלינד-

אפשרויות פעולה

לעמוד (Check)- כשאף אחד לא הימר עדיין, אפשר לוותר על התור שלך ולהישאר במשחק.

להמר (Bet)- לשים כסף בקופה, כאשר גודל ההימור הוא החל מהביג בלינד ועד לכל הכסף של השחקן- אול אין

לפרוש/להתקפל (Fold)- לזרוק את היד ולא להשתתף יותר ביד הזאת. הקלפים יחשבו כשרופים.

לעלות (Raise)- להגדיל את ההימור של שחקן קודם. אפשר להמר על כל סכום שיש לך.

להשוות (Call)- להשוות להימור המקסימאלי ששמו לפני. אם לשחקן פחות כסף מההימור הוא יכול להיוכנס ב- All-in עם כל מה שיש לו ותיפתח קופה צדדית בין השחקנים שיש להם יותר.

חשוב ששחקנים לא ישחקו שלא בתורם! לא רק שזה יכול לפגוע קודם כל בהם, זה גם מביא עוד מידע לשחקן שכן צריך היה לשחק. ניתן להגדיר לפי חוקי בית עונש לאלו אשר משחקים לפני תורם. בסין ומיאנמר למשל כורתים ידיים על זה. לא, לא באמת.

בסיבוב הראשון, אם כולם משווים לביג בלינד- הביג יכול לעמוד או לעלות. כל סיבוב הימורים נגמר כאשר כל השחקנים שלא התקפלו שווים בהימורם, ז"א השוו להימור המקסימלי בשולחן (או נכנסו אול- אין). עם מישהו הימר ומישהו, בתורו מעלה, כאשר מגיע שוב תורו של הראשון- הוא יכול להתקפל להשוות או לעלות שוב.

סיבוב הימורים שני

אחרי שכל השחקנים שווים בהימורם, (או שכולם עמדו) נפתח ה"פלופ"- 3 קלפי הקהילה הראשונים מתוך ה- 5. כל שחקן מתחיל לחשוב מה הוא יכול להרכיב בשילוב שלהם עם שני הקלפים המוסתרים שלו. השחקן הראשון אחרי הדילר בכיוון השעון מתחיל את ההימור, ומעכשיו והלאה, בכל סיבוב, הוא יהיה ראשון להמר ובסופו של דבר ראשון לפתוח את היד (אומנם ישנה גרסא של משחק בה פותח ראשון זה שהעלה ראשון בסבב האחרון).

סיבוב שלישי

נפתח קלף רביעי הנקרא טורן (Turn) ושוב מתחיל סיבוב הימורים, אותו עיקרון כמו בשני, הסיבוב נגמר ברגע שכולם שמו את אותו הסכום בקופה או פרשו.

סיבוב רביעי ואחרון

נפתח הקלף החמישי שנקרא ריבר (River). מתבצע סיבוב הימורים אחרון. בדרך כלל הכי רציני ומתוח. הקופה תפחה כבר כמו אווז מפוטם היטב וכל אחד רוצה אותה לעצמו כמובן לא משנה מה.

שלב אחרון הוא הפתיחה

פתיחת קלפים מתבצעת באותו סדר שמהמרים. אם מישהו פתח לפניכם יד חזקה יותר, אתם יכולים לא להראות קלפים ולצאת. כמובן שמי שהיד שלו הכי חזקה בשלב הזה- לוקח את כל הקופה, אם יש כמה שחקנים בעלי היד החזקה ביותר, הם מתחלקים הקופה.

דגשים לחלוקת הקלפים

לפני שפותחים שלושה קלפים לפלופ כמו גם לפני הרביעי והחמישי, "שורפים" קלף. המטרה העיקרית היא למנוע הופעת צמדים שהיו בעבר ונשארו יחד בגלל ערבוב קלפים לא מספיק טוב, כמו גם למנוע ספירת קלפים מדויקת יותר בקרב החכמולוגים והמתחכמים. בטקסס הולדם יש חשיבות רבה למיקום שלכם כיוון שאם אתם מדברים אחרונים יש לכם יתרון ברור: אתם יודעים כבר אם האחרים רוצים להמר או להמשיך בלי. אתם גם תפתחו קלפים אחרונים ואם תפסידו תוכלו לא לחשוף אותם (Muck).

איך לחלק ולהחזיק קלפים

בפוקר ישנה חשיבות אדירה לשני הקלפים שאתם מקבלים בחלוקה, לכן אסור שמישהו יגלה אותם. נהוג שלא להרים את הקלפים כלל מן השולחן, אלא רק את הקצוות, תוך כדי שאתם מסתירים אותם עם היד השנייה כלפי שאר השחקנים, וגם זה פעם אחת בתחילת הסיבוב- רצוי מאוד לזכור מה יש לכם ולא לוודא, אלא אם כן אתם לא בטוחים. שחקן מנוסה ידע ליירט את המבט שלכם כאשר תשוו את היד שלכם עם הקלפים שעל השולחן ועלול לנחש מה הרכבתם לעצמכם שם, דבר שאסור שיקרה. אם שחקן אחר רואה את הקלפים שלך יש לו יתרון בלתי מעורר וברוב המקומות הפורמאליים אסור לשחקן להראות במכוון קלף אחד לשחקן אחר בעת קבלת החלטה. שחקן כזה עלול להיזרק מהטורניר. החלוקה תתבצע בדרך כלל על ידי החלקת הקלף במהירות לעבר השחקן המקבל בהתאם למקצועיות הדילר כמובן. הערבוב גם כן מאוד חשוב ובין השיטות המקובלות הן פיזור כל הקלפים על השולחן עם הפנים למטה ואסיפתם מחדש, ושימוש במכונה לערבוב.

"אנחנו רואים שני דברים אצל אחרים: האחד הוא מה שהם מראים, השני הוא מה שאנחנו צמאים לראות..."